Een Blockchain gebruiken om je ideale partner te vinden? Dit zal waarschijnlijk vreemd klinken als je het voor de eerste keer hoort! Toch zal het binnenkort niet zo vreemd meer klinken.

De huidige markt

De online dating sector is een sector die de afgelopen jaren enorm is gegroeid. Alleen al in 2018 is een omzet van 1.4 miljard dollar voorspeld, met een gemiddelde uitgaven van $4,70 dollar per gebruiker. Deze groei is ontstaan door twee factoren. De eerste is de enorme vraag die de afgelopen jaren is ontstaan voor zulke services. Men is drukker en heeft steeds minder tijd om actief te daten. Applicaties die zich richten op het versnellen en vergemakkelijken van het zoekproces naar een partner worden snel gewaardeerd.

De tweede factor is gamificatie. Door gamificatie is de sector veel toegankelijker geworden voor de meeste gebruikers. Applicaties zoals Tinder of OKcupid hebben dat de afgelopen jaren duidelijk laten zien door hun populairiteit. Daarnaast heeft de gewenning met online profiel en ontmoeting ook enorm bijgedragen aan de groei. 10 jaar geleden was het ontmoeten van iemand geheel online nog een erg uniek verschijnsel. Vandaag de dag is door behulp van social media als Facebook en Twitter daar enorme veranderingen in gekomen ten opzichte van hoe men daar naar kijkt.

Deze populariteit brengt wel een groot nadeel met zich mee. Door de grote hoeveelheid gebruikers richten de dating platformen zich op de menigte en niet op het individu. Wat betekent dat de meeste gebruikers al snel talloze onrelevante profielen langs moeten gaan om een goede optie te vinden. Een ander probleem is dat de meeste datingssites al snel last hebben van een enorme hoeveelheid nepprofielen. Terwijl er altijd actief aan gewerkt word om deze te filteren, is het nog altijd een blijvend probleem.

Daarnaast is een dating platform een grote database van gebruikers, waar al hun persoonsgegevens in bewaard worden. Dit heeft in het verleden tot vele data hacks geleid ( zoals destijds het geval was met Ashley Madison).

Denim

Denim, een dating service in Rusland, realiseerde dat met behulp van Blockchain technologie men deze problemen kon oplossen binnen de sector. Wie is Denim dan eigenlijk?
In Nederland is Denim niet zo bekend, maar in Rusland waar het bedrijf zich vestigt, is Denim de grootste markthouder voor online dating. Denim heeft in 2017 een omzet gemaakt van 2.5 miljoen dollar. Denim wil met zijn eigen kennis van de markt een eigen Blockchain beginnen gericht op dating.

Datecoin

Datecoin is een product van Denim, die opbouwt op hun huidige werkzame applicatie. Hierdoor is het de eerste in zijn soort in de wereld van dating cryptocurrencies. Waarbij de concurrenten nog bezig zijn met het ontwikkelen of op de markt brengen van hun applicatie, heeft Denim al jaren ervaring en is het een lopend bedrijf. De idee van Denim is om Blockchain technologie te gebruiken om de echtheid van gebruikers beter te beheren. Daarnaast willen ze ook machine learning algortimes inzetten om de effecitiviteit van de applicatie te verbeteren.

Strijd tegen neppe accounts

datecoin-verificatie
Datecoin wil nepaccounts volledig helpen bestrijden door de bevestingsysteem van een Blockchain te gebruiken. Hoe dat precies te werk zal gaan? Het is tot een bepaald opzicht vergelijkbaar met hoe IOTA zijn bevestingen doet. Er bestaan binnen het netwerk “gecontroleerde gebruikers” en “ongecontroleerde gebruikers”. Een gecontroleerde gebruiker kan door mate van gesprek, bevesting of data kijken of een andere gebruiker geen nepaccount is. Indien hij of zij dan inziet dat de gebruiker inderdaad echt is, wordt de voorheen ongecontroleerde gebruiker een gecontroleerde gebruiker.

Bescherming tegen datalekken

Natuurlijk is een Blockchain van nature veel veiliger dan een centrale databank. Door de overstap naar Blockchain te kiezen, kan Denim de dataveiligheid van zijn gebruikers met Datecoin garanderen. Daarnaast zal Denim extra maatregelen nemen voor de echtheid van zijn gebruikers. Denim wil foto verificatie inzetten voor zowel vrouwen en mannen, en vervolgens ook een extra neural netwerk op de gedrag van de gebruikers. Deze neural netwerk zal op basis van informatie en gedrag gemakkelijk kunnen bepalen of een gebruiker nep of echt is. Toch is dit een enorme hoeveelheid werk en informatie die normaal gesproken zou betekenen dat gebruikers extra moeten betalen voor al deze services. Echter is dat met een Blockchain niet nodig!

Gebruik

Datecoin(=DTC) zal meteen geïmplementeerd worden binnen de applicatie van Denim. Het zal gebruikt worden voor handelingen en service binnen de applicatie. Gebruikers zullen met normale valuta of met DTC kunnen betalen. Bij het kiezen voor DTC zullen ze echter een korting ontvangen op de gevraagde service. Dit maakt DTC enorm interessant als een investeerder!

In tegenstelling tot andere crypto’s is de waarde van de DTC al snel te acherhalen. Je kunt bijvoorbeeld met 90 DTC premium toegang kopen tot de applicatie voor 3 dagen, een actie die je normaal 15 USD zou kosten. Hierdoor heeft een crypto al meteen een waarde bij de lancering! Terwijl nu bij de ICO Datecoin voor de helft van deze waarde te koop staat.

Wil dit zeggen dat DTC na zijn initiële prijsverhoging nooit meer in waarde zal stijgen? Nee, want Datecoin heeft een maximale voorraad van 466 miljoen. Dat getal zal echter enorm dalen, gezien DTC dat gebruikt wordt bij een aankoop, verdwijnt uit het netwerk. Dus des te langer Denim actief blijft, des te zeldzamer en waardevoller Datecoin!

Voor meer info of deelname aan de ICO van datecoin kun je hier terecht.

Posted by Joeya S.

Geef een reactie